سازمان تنظیم فیلترینگ!
بصیرت از دیدگاه رهبری، بیداری اسلامی
بیداری اسلامی و حمایت از جنبش 99%
درباره وبلاگ


این وبلاگ بر آن هست تا جنبش بیداری اسلامی در سراسر دنیا را حمایت کند پس با ما همراه باشید.

پيوندها
افزایش تضمینی بازدید - افزایش پیج رنک
چاپار
سنگر دفاع از آرمانها
دانلود رایگان
ردیاب خودرو

تبادل صحبتهای ناگفته
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بصیرت از دیدگاه رهبری، بیداری اسلامی و آدرس ellahi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.









ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 97
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 97
بازدید ماه : 725
بازدید کل : 57978
تعداد مطالب : 181
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1



فال امروز


<-PollName->

<-PollItems->

Check Page Rank of your Web site pages instantly:

This page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service

نويسندگان
علی علیکرمی

آخرین مطالب
<-PostTitle->


 
یک شنبه 7 اسفند 1390برچسب:, :: 18:40 :: نويسنده : علی علیکرمی

وضعیت فیلترینگ اینترنت هنوز در كشور به سامان نشده كه زنگ‌ها برای MMS نیز به صدا در می‌آید و اگر چه مسوولان در اظهارنظرهای پیش‌گیرانه‌ خود، پالایش MMS را رد می‌كنند و روش نظارت در این زمینه را مبتنی بر شكایت مشتركان بیان می‌دارند،  اما همچنان این امكان وجود دارد كه خدمات ارزش افزوده موبایل نیز با همان بلایی مواجه شوند كه اینترنت مبتلای آن است. بنابراین، باید منتظر MMSهای نصف و نیمه‌ای بود كه به مقصد نمی‌رسند یا به جای خودشان، ردی از پیام ممنوعیت را بر صفحه گوشی موبایل گیرنده برجای می‌گذارند.


اینترنت هم كه وضعیت‌اش مشخص است، سرورهای فیلترینگ در شركت‌های ارایه خدمات پشته می‌شوند تا فیلترینگ «دلبخواهی» و «حساس به واژه» راه را بر مایی ببندد كه نه به دنبال ابتذال هستیم و نه با براندازان كار داریم و مثلا می‌خواهیم درباره ضریب  نفوذ اینترنت یا پزشكی و فرهنگ شفاهی و چه و چه مطلبی بخوانیم.


دلیل هم مشخص است؛ فیلترینگ سلیقه‌ای و از مبادی مختلف اعمال می‌شود.


اما سخنان سعید مهدیون در همایش «سرویس‌های جدید تلفن همراه، روندها و فرصت‌ها» پنجره‌ای جدید به آسمان مبهم فیلترینگ می‌گشاید. او می‌گوید: «در تمام دنیا كنترل و نظارت بر محتوای سرویس‌های ارزش افزوده،‌ وظیفه نهاد رگولاتوری است».


البته در این كه شرایط ویژه ایران به عنوان كشوری اسلامی متفاوت است و در چنین فضایی، مسوولان این حق را برای خود قایلند كه محتوای خاص و در معرض دید عموم را فیلتر كنند، حرفی نیست. اما باید از مهندس مهدیون خواست كه برای ادعای خود چند نمونه مطرح كنند و بگویند در كدام كشور دنیا اصلا MMS فیلتر می‌شود كه وظیفه‌اش به عهده رگولاتور باشد؟


ناگفته پیداست كه MMS رابطه‌ای بین دو فرد در دو طرف پیام است، بنابراین نهادهای نظارتی، چه رگولاتور و چه نهادهای دیگر اصولاً نباید به این حریم خصوصی، بدون شكایت یكی از دو طرف ورود كنند.




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: