بصیرت از دیدگاه رهبری، بیداری اسلامی
بیداری اسلامی و حمایت از جنبش 99%
درباره وبلاگ


این وبلاگ بر آن هست تا جنبش بیداری اسلامی در سراسر دنیا را حمایت کند پس با ما همراه باشید.

پيوندها
افزایش تضمینی بازدید - افزایش پیج رنک
چاپار
سنگر دفاع از آرمانها
دانلود رایگان
ردیاب خودرو

تبادل صحبتهای ناگفته
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بصیرت از دیدگاه رهبری، بیداری اسلامی و آدرس ellahi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.









ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 54
بازدید دیروز : 124
بازدید هفته : 337
بازدید ماه : 325
بازدید کل : 57578
تعداد مطالب : 181
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


فال امروز


<-PollName->

<-PollItems->

Check Page Rank of your Web site pages instantly:

This page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service

نويسندگان
علی علیکرمی

آخرین مطالب
<-PostTitle->


 
سه شنبه 16 خرداد 1391برچسب:, :: 16:27 :: نويسنده : علی علیکرمی

در چند روز خبر حمله بد افزار شعله یکی از خبرهای مهمی بوده است که در فضای مجازی بازتابهای گسترده ای داشته،آن چنان که هم رسانه های داخلی ایران به آن پرداختند وهم رسانه های غربی!اما آنچه که از نوع خبر رسانی در این باره در رسانه های غربی کاملا مشهود به نظر می رسد میل این رسانه ها برای نمایش این خبر در راستای آسیب پذیر نشان دادن فضای مجازی ایران وسرویسهای امنیتی این کشور است.
آن چنان که هم صدای آمریکا وهم بی بی سی فارسی در خبرهای جداگانه ای به این مسئله از دو بعد پرداختند:
۱-این بد افزار که از سوی اسرائیل وآمریکا طراحی شده آسیبهای جدی به سیستم امنیتی ایران وارد کرده است.
۲-ایران در جنگ سایبری با این بدافزار غربی شکست خورده وهمین مساله نشانه هایی از ضعف ایران در برابر غرب دارد.
حتی در کنار این مسئله بخش قابل توجهی از رسانه های خبری ومجازی دنیای غرب در یک خط واحد به دنبال القای نقش غربی ها در آسیب رساندن به سیستمهای امنیتی-نظامی ایران و حتی بخش وزارت نفت ایران بوده اند.آن چنان که بی بی سی فارسی در یک خط هماهنگ با سایت رادیو فردا رسما به این موضوع اشاره داشت که حمله این بدافزار به سیستمهای ایران،وزارت نفت را با مشکل دچار کرده است که این خبر بی بی سی به هیچ طریقی واز سوی هیچ منبع معتبری مورد تایید قرار نگرفت.
این عدم تایید خبری در حالی اتفاق می افتد که پس از خبری که رسانه های غربی دراین باره منتشر کردند موشه یعالون معاون نخست وزیر اسرائیل در مصاحبه با رادیو ارتش رژیم اسرائیل  به این نکته اشاره کرد که : اسرائیل ویروس رایانه‌ای «شعله» را برای تخریب سیستم های امنیتی انرژی هسته ای ایران تولید کرده است.دراین میان چند نکته جالب در اظهارات موشه یعالون دیده می شود که نکات جالبی درآن به چشم می خورد.آن چنان که:
۱-موسسه کسپرسکای روسیه اعلام کرده که این ویروس بیش از آنکه به ایران ضربه بزند به دیگر کشورهای خاورمیانه از جمله خود اسرائیل آسیب رسانده است.اعلام این موضوع از سوی این موسسه نشان می دهد که حرفهای مقامات اسر ائیل در باره صاحب بدافزار شعله بودن وتوانایی ها یک فریب سیاسی است.چرا که براساس شواهد موجود این ویروس بیش از همه به این رژیم آسیب وارد کرده وبه این ترتیب ادعای صاحب این بدافزار بودن به طور کلی رد می شود مگر اینکه مقامات اسرائیل دریک حرکت جنون آمیز بدافزاری ساخته باشند که به خودشان آسیب رسانده که این موضوع از نظر عقل سیاسی معقول به نظر نمی رسد.
۲-ادعای ساخته شدن ومالکیت این بدافزار از سوی فردی مانند «موشه یعالون» دقیقا پس از انتشار خبر آن وخسارتهایی که به اسرائیل زده است عنوان شده که این موضوع تداعی کننده این موضوع خواهد بود که این مقام اسرائیلی سعی دارد از آب گلالود دنیای خبر ماهی بگیرد که با توجه به آسیبهایی که به خود اسرائیل وحتی کشورهای نزدیک به غرب مانند اردن وارد آورده  این حرکت مقامات اسرائیلی به شکست منجر شده است.حتی می توان این صحبتهای این مقام اسرائیلی را نوعی اعتراف به شکست غیر مستقیم دانست.
به هر ترتیب به نظر می رسد که ادعای جدید برخی رسانه های غربی در مورد ضربه شعله نه تنها اصلا شباهتی به واقعیت ندارد بلکه یک موج روانی غیر معقول وخارج از دایره حرفه ای خبری به نظر می رسد،که تاکنون نتیجه چندانی هم برای غربیها نداشته است.
 

 
جمعه 5 خرداد 1391برچسب:, :: 19:30 :: نويسنده : علی علیکرمی

در حال حاضر مهم‌ترین نبرد ایران و غرب، نبرد اطلاعاتی است به دلیل ماهیت این منازعه و سطح و حجم اطلاعاتی، جزییات بسیار کمی درباره‌ی آن منتشر می‌شود و عمق واقعی این موضوع درک نمی‌شود، در حالی که عملاً برنده‌ی نهایی منازعه راهبردی بین ایران و غرب کسی است که بتواند در این نبرد اطلاعاتی پیروز شود.

سازمان‏های اطلاعاتی غرب و اسراییل، اعم از نظامی و غیرنظامی، عمده‏ی تمرکز و انرژی خود را بر روی جمع آوری و تحلیل اطلاعات و انجام عملیات اطلاعاتی علیه ایران قرار داده‏اند. به نظر می‌آید که اسرائیلی‌ها به چند دلیل ایران را به عنوان هدف شماره‌ی یک اطلاعاتی خودشان در نظر گرفته‌اند. در ابتدا باید به این نکته توجه کرد که در جنگ اطلاعاتی بین ایران و غرب، ایران تنها با یک سرویس اطلاعاتی طرف نیست. این تلقی که ایران با یک یا چند سرویس اطلاعاتی درگیر است تصوری سنتی، غلط و غیر منطبق با آخرین تحولات این صحنه است.

مرور آخرین تحولات منطقه نشان‏دهنده‏ی این است که امروز امری به نام عملیات اطلاعاتی تک سرویسی علیه ایران وجود ندارد و فعالیت‌های آن‌ها علیه ایران در هر 3 سطح جمع‌آوری اطلاعات، تحلیل اطلاعات و عملیات اطلاعاتی کاملاً بین سرویسی است؛ به عبارت دیگر، سرویس‌های اطلاعاتی یک اتاق فکر و عملیات واحد علیه ایران تشکیل داده‌اند و همه‌ی امکانات تکنولوژیک و انسانی‌ خود را تجمیع کرده‌اند. حتی می‌توان گفت شبکه‌ی منابع خود را با یکدیگر به اشتراک گذاشته‌اند و تلاش می‌کنند پروژه‌هایی تعریف کنند که تا حد امکان اکثر سرویس‌ها در آن اشتراک داشته باشند.

در جنگ اطلاعاتی ایران و غرب، جامعه‌ی اطلاعاتی ایران با لشگر و صف واحدی از سرویس‌های اطلاعاتی غرب مواجه است. شاید این تعبیر نادرست نباشد اگر بگوییم که میز ایران در سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا، اسرائیل، انگلستان، عربستان سعودی و چند کشور دیگر با هم ادغام شده است و عملاً در این کشورها یک میز واحد علیه ایران وجود دارد.

بنابراین پیروزی در این جنگ پیروزی بر یک سرویس اطلاعاتی نیست، بلکه پیروزی بر همه‌ی این سرویس‌های اطلاعاتی است که تلاش می‌کنند یک پروژه‌ی واحد را علیه ایران پیش ببرند. همچنین ضربه زدن به این پروژه به مجموعه‌ی این سرویس‌های اطلاعاتی ضربه وارد می‌کند.

اما در رابطه با اینکه چرا ایران هدف شماره‌ی یک اطلاعاتی صهیونیست‌ها و به عبارت صحیح‌‌تر مجموعه‌ی این سرویس‌های اطلاعاتی است به چند نکته‌ی مهم باید اشاره کرد. اولین نکته‌ این است که به لحاظ ژئوپولتیک، استراتژیک و قدرت الهام‌بخشی، بدون تردید ایران بزرگ‌ترین حریف غرب در منطقه‌ی خاورمیانه به شمار می‌آید؛ بنابراین کاملاً طبیعی است که غربی‌ها انرژی خود را بیش از هر جای دیگری روی ایران متمرکز کنند.

 
جمعه 5 خرداد 1391برچسب:, :: 19:27 :: نويسنده : علی علیکرمی

فشار برای توقیف "قلاده های طلا" و حذف آن از اکران نوروزی

برخی منابع از فشارهای سیاسی به وزارت ارشاد
برای جلوگیری از اکران فیلم جنجالی ابوالقاسم طالبی
باموضوع حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 88 درتهران
خبر می دهند.


توصیه :
دوستان هر چه زودتر برین فیلم رو ببینین
بعید نیست که این فیلم رو سریع از روی پرده بردارن



 
جمعه 5 خرداد 1391برچسب:, :: 19:20 :: نويسنده : علی علیکرمی
خبرگزاری فارس:  به دنبال جسارت شاهین نجفی، از خواننده های رپ،در ترانه ای به اسم "نقی"، به امام هادی (ع) حکم ارتداد او توسط آیت الله صافی صادر شد.
 
ارتداد شاهین نجفی 
 
 
 
ارتداد شاهین نجفی
 
 
تکمیلی :
1 - سایت شیعه آنلاین برای کشتن «شاهین نجفی» مبلغ ۱۰۰ هزار دلار جایزه تعیین کرد. (منبع)
2 - جایزه ده‌ میلیونی حامد زمانی، خواننده پاپ کشورمون برای قاتل شاهین نجفی  (منبع)
3 - از دیدگاه آیت الله مکارم شاهین نجفی مرتد است. (منبع)
 
 
جمعه 5 خرداد 1391برچسب:, :: 19:17 :: نويسنده : علی علیکرمی

همزمان با آروز شدن خرید هر گونه کالا برای طبقات بالا ،پایین ،وسط ،زیرزمین،بالا پشت بام جامعه گرانی صدای بعضی ها را هم درآرود.
براساس آخرین اخبار داغ که تا چند دقیقه بعدی به دست ما خواهد رسید(!) یکی از مسئولان اداره تعزیرات در یک حرکت حماسی،برای اولین بار در بازارهای تهران نزول اجلال فرموده وخرید کرده اند.دراین زمینه شنیده ها حاکی از آن است که این مسئول محترم نسبت به برخی گرانی های خیلی کوچک که اصلا هم به چشم نمی آید اعتراضاتی داشته اند ولی به طور کلی راضی از بازار بیرون آمده اند.
این مقام ذی ربط پس از این حرکت غرور آمیز به خبرنگار ما گفت:خوشبختانه مردم می توانند با چک سفید امضائ وتروالهای 100 هزارتومانی(پنجا تومانی ممنوع شد!) خرید کنند که این با موضوع با حرکت دسته جمعی و وفاق عمومی اداره ما(!)میسر شده است.
همچنین مهندس «برخورد تعزیراتیان» در باره بحث تورم در بازارادامه داد:بنده کمی افزایش قیمت در حد 2 هزارتا 3 هزار تومان مشاهده کردم که اصلا رقمی نیست ولی از تورم خبری نبود!و مردم خوش وخرم در حال خرید بودند.
دراین زمینه برخی از کارشناسان براین باورند که مردم نباید اینقدر مقاوتشان کم باشد وبه این راحتی بابایشان در آید.!این اظهار نظر کارشناسان مورد استقبال بی سابقه مدیران ذی ربط قرار گرفته است.

در همین زمینه به زودی طرح مقاوم سازی بابای مردم در مقابل گرانی در سطح کشور اجرا خواهد شد!

 
جمعه 5 خرداد 1391برچسب:, :: 19:13 :: نويسنده : علی علیکرمی

سید احمد لطفی:

“مردم بصیر ؛تا ریشه کن کردن مافیا در استان یک یا علی مدد”

“قداره بندان سیاسی پیام داده اند،دست از طرفداری مردم بردار تا شب نامه ها و تخریب ها متوقف شود”

“اقدام شجاعانه دستگاه قضایی در برخورد با تمامیت خواهان قابل تقدیر است،مردم منتظر ریشه کن کردن آنها هستند”

 
جمعه 5 خرداد 1391برچسب:بصیرت", :: 19:10 :: نويسنده : علی علیکرمی
در 20 دیماه سال قبل در جریان عملیات شوم تروریستی ، یکی از روحانیون و علمای انقلابی و با بصیرت سیستان و بلوچستان (مولوی مصطفی جنگی زهی) امام جمعه مسجد اهل تسنن خضرای شهر راسک ، پس از اقامه نماز مغرب ، حین بازگشت به منزل ، مظلومانه هدف گلوله قرار گرفت و به دست اشرار مسلح به شهادت رسید.
اگر چه دست تقدیر به خاطر سوابق و مواضع شفاف و انقلابی او در حمایت از آرمان های انقلاب و پاسداشت خون پاک شهیدان این مرز و بوم و بویژه صیانت از حریم ولایت و وحدت امّت حول محور رهبری عزیز و حکیم انقلاب ، شهادت را به عنوان تنها هدیه قابل مجاهدتها و تلاشهای مخلصانه اش ، رقم زد  تا او نیز نامش در صف شهدای وحدت در سیستان و بلوچستان جاودانه و ماندگار بماند ، اما پیوستن او به خیل شهیدان دستاورد دیگری نیز داشت ، و آن آشکار شدن دستهای پنهان استکبار و صهیونیسم جهانی و وهابیت مرتجع بود که به دنبال تلاش بی وقفه سربازان گمنام امام عصر (ارواحنا فداه) در ماه های اخیر و دستگیری عوامل این حادثه شوم و اعترافات تکان دهنده ای که ناظر بر هزینه های سنگین از جمله پرداخت 600 میلیون تومان رشوه از ناحیه وهابیون وابسته به کشورهای مرتجع عرب که این روزها نقش نوکری اجانب و جنایتکاران صهیونیستی بویژه آمریکا را بازی می کنند ، بدست آمد.
راستی چرا دشمنان اسلام و قرآن وحدت شیعه و سنّی را بر نمی تابند؟
شهید جنگی زهی از جمله روحانیون شجاع و با هویت و با بصیرتی بود که علیرغم تهدیدات فراوان ، اعلام کرده بود که شهادت را در راه انقلاب اسلامی یک افتخار بزرگ برای خود می داند و بارها با فریادی بلند اعلام می کرد که اطاعت از رهبری ، نزد اهل سنت یک واجب شرعی است ، او نه در شعار که در مواضع و عملکرد خود این حقیقت را نشان می داد.
شهید مولوی جنگی زهی اورکت نظامی را به عنوان لباس دائمی خویش برگزیده بود به عنوان یک بسیجی جهادگر و پا در رکاب و آماده ، با تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری نقش منادی وحدت را میان شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان ایفا می کرد و بحق شهد شیرین شهادت هدیه ای الهی برای تلاشهای خالصانه او بود . گوارایش باد و راهش پر رهرو و یادش جاودانه باد.
سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور ضمن تقدیم بهترین درودها به روح بلند روحانی شهید مولوی مصطفی جنگی زهی از سربازان گمنام امام زمان (ارواحنا فداه) که در این سالها چه زیبا بسان ستاره ای در آسمان امنیت کشور درخشیده اند بخاطر دستگیری عوامل آمریکایی-وهابی این ترور شوم که ابعادی از توطئه استکباری و صهیونیستی را فاش ساخت و بدینسان چشم توده های مردم ، اعم از شیعه و سنّی را روی جنایات و توطئه های کور دشمنان اسلام و ایران اسلامی بازتر کرد ، تقدیر و تشکر نموده و موفقیت های بیشتر سربازان ولایت را از خدای متعال آرزو دارد.
                                                                                                       والسلام
                                                                                    سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور
 
جمعه 5 خرداد 1391برچسب:, :: 19:5 :: نويسنده : علی علیکرمی

"علی حکیم جوادی"، معاون وزیر ارتباطات این روزها بسیار پر کار شده است؛ نه به خاطر ریاست سازمان فناوری اطلاعات ایران و دبیری شورای عالی فناوری اطلاعات، بلکه به دلیل آماده‌سازی مقدمات راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات که این روزها تمام دغدغه وزارتخانه و سازمان فناوری اطلاعات شده است.

خبرگزاری فارس با حکیم جوادی گفتگویی انجام داده که در ادامه می آید:

شبکه‌ مفصلی که قرار است راه‌‌اندازی کنید را با چه محتوایی پر خواهید کرد؟
یکی از موانع پیش روی فعالان تولید محتوا،‌ سهم ناچیز 10 درصدی تولیدکنندگان از درآمد سرویس است.

با وجود ویژگی‌های ذاتی این حوزه از جمله توجیه اقتصادی، پتانسیل بالای ایجاد کار و سرمایه اولیه اندک، مشکل سودآوری مانع از ورود علاقمندان به تولید محتوا می‌شود.

با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات، بازار تولید محتوا رونق خواهد گرفت و با تنظیم روابط تولیدکننده و سرویس‌دهنده، ورود به این عرصه توجیه‌پذیر خواهد شد.

سهم اقتصادی فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال،‌ در تولید ناخالص ملی چه میزان است؟
رقم دقیق این شاخص در حال آمارگیری است، اما خوشبختانه آماری که از حجم صادرات در این حوزه اعلام می‌شود، مطلوب است.

اخیرا نیز اعلام شده که در سال گذشته 150 میلیون دلار در این حوزه صادرات داشته‌ایم که به نظر می‌رسد می‌تواند رقم درستی باشد و در این صورت عدد قابل توجهی است.

همچنین با همکاری سازمان فناوری اطلاعات ایران و انجمن صادرکنندگان، آیین‌نامه‌ای در حال تهیه است که امیدواریم این آیین‌نامه سبب رونق صادرات فناوری اطلاعات شود.

نظرتان در خصوص حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی چیست؟ 
ما چندان در نمایشگاه‌های بین‌المللی حضور نداریم؛ اگر بخواهیم بازار صادرات را گسترش دهیم باید البته با شناخت و مطالعه، در اکثر نمایشگاه‌های بین‌المللی شرکت کنیم.

برای این کار باید متولیان مناسبی وجود داشته باشند که بتوانند سایرین را دور خود جمع کنند؛ ما در برخی موضوعات بین المللی سعی کرده‌ایم این همگرایی را ایجاد کنیم، حال چه در قالب کمیته ملی یا متولی بخش دولت.

در بخش نمایشگاه‌ها نیز امید است بتوانیم با کمک وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان نمایشگاه‌ها، کاری کنیم که در برخی نمایشگاه‌های بین‌المللی حضور موثر و محکمی داشته باشیم و صنعت و محصولات خود را معرفی کنیم.

کمک دولت به چند شکل می‌تواند انجام شود؛ بسیاری از کشورهایی که درحوزه صادرات موفق عمل کردند، قطعا بدون حمایت و هدایت دولت موفق نمی‌شدند.

در مرحله نخست باید بازار هدف و نمایشگاه‌هایی که می‌تواند برای صادرات ما مؤثر باشد را شناسایی کنیم‌ تا در قدم بعدی بتوانیم بخش خصوصی را برای ورود به این عرصه کمک کنیم.

برای محصولات ایرانی چه بازارهای خارجی‌‌ می‌تواند وجود داشته باشد؟
کشورهای فارسی زبان همسایه که تعدادشان کم هم نیست، اغلب به محصولات فارسی علاقمند هستند و می توانند بازار خوبی برای محصولات ایرانی باشند.

در زمینه صادرات محصولات فناوری اطلاعات، به این نتیجه رسیده‌ایم که بسیاری از کشورهای آشنا با زبان، فرهنگ و ادبیات فارسی و کشورهای مسلمان به دلیل اشتراکات میان ما و آنها، پتانسیل خوبی برای استفاده از محصولات ایرانی دارند.

به نظر شما در زمینه تولیدکننده محتوا، خلا قانونی وجود دارد؟
به نظر من در کشور قانون به اندازه کافی وجود دارد. البته به دلیل گستردگی و تازگی حوزه فناوری اطلاعات، تمام کشورهای دنیا نیاز به قوانین تکمیلی در این حوزه خواهند داشت.

در این حوزه ضرورت قانون حمایت از مالکیت معنوی بیش از سایر قوانین احساس می‌شود که باید آن را در نظر داشت.

آیا تاکنون اقدامی در جهت ساماندهی و هماهنگ شدن فعالان حوزه تولید محتوا شده است؟
قطعا حرکت‌هایی انجام شده، اما شاید کافی نبوده است؛ یکی از دلایل نیز این است که زیرساخت‌های لازم برای این کار، هم‌اکنون در حال کامل شدن است.

در سال‌های آتی یک جهش در زمینه تولید محتوا در کشور خواهیم داشت. باید در حوزه محتوا بسیار جدی وارد شویم تا بتوانیم با ساماندهی فعالان این بخش حداکثر توان ملی را برای افزایش سهم ایران در تولیدات محتوای جهانی به کار ببندیم.

پس از راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات، بزرگترین دغدغه، تولید محتوای ایرانی مفید، سالم و کابردی برای مردم خواهد بود که پاسخ‌گویی به این دغدغه، نیازمند برنامه ریزی حساب شده است.

برای این منظور، در قدم نخست، ما در وزارت ارتباطات وظیفه خود می‌دانیم که زیرساخت‌های لازم را برای تولید محتوای ایجاد کنیم.

از سوی دیگر، آمارهای جهانی حاکی از این است که تولید محتوا در دنیا، از بنگاه‌های بزرگ به سمت بنگاه‌های فردی سوق می یابد و سهم زیادی از محتوای تولیدی در دنیا به وسیله افراد در اقصی نقاط دنیا در حال تولید هستند.

مهم‌ترین مشکل و موانعی که شرکت‌های تولیدکننده محتوا و رسانه‌های دیجیتال با آن مواجه هستند، چیست؟
تولید محتوا یک بخش از کار است و رساندن محتوا به دست مصرف کننده بخش دیگر؛ لزوما تولید کننده محتوا، اپراتور و سرویس‌دهنده نیست.

هم اکنون سهم سود تولیدکننده محتوا از سود حاصل از فروش محتوا، بسیار کم است؛ در برخی بخش‌ها نیز می‌دانم که این نسبت 5 درصد به 95 درصد یا 10 درصد به 90 درصد است که این رقم‌ها بسیار کم است.

برای مثال کسانی که هم اکنون محتوای مرتبط با تلفن همراه تولید می‌کنند، بخش کوچکی از درآمد اپراتور را دریافت می‌کنند.

اما در دنیا این طور نیست که تولیدکننده محتوا سهم بسیار کمی از درآمد حاصل از فروش محتوا را داشته باشد. این مشکل، یکی از موضوعات جدی است که باید ساماندهی شود و سرویس‌دهندگان نیز باید بدانند که حمایت بیشتری از تولیدکنندگان محتوا لازم است.

علاوه بر این، اگر بخواهیم در آینده، سرویس‌‌دهنده‌های بیشتری وارد شبکه ملی اطلاعات شوند، این سرویس‌‌دهنده‌ها قطعا نیاز به محتوا خواهند داشت و در این مرحله تولید کنندگان محتوا باید حمایت شوند تا بتوانند ادامه حیات دهند، فعالیت‌ برایشان صرفه اقتصادی داشته باشد و قادر به جذب افراد بیشتری باشند و با کمک آنها سطح کیفیت محتوای تولیدی خود را افزایش دهند.

امروز در دنیا، کسانی که در زمینه تولیدِ بازی فعالیت دارند،‌ سهم قابل توجهی از درآمد سرویس‌دهنده را به خود اختصاص می‌دهند و این رقم نیز،‌ عدد کمی نیست.

امروز ما نیز باید بحث درآمد در حوزه محتوا را به گونه‌ای توجیه‌پذیر کنیم که خیلی‌ها برای وارد شدن به این عرصه علاقه داشته باشند.

به یقین حوزه محتوا، حوزه درآمدزایی خواهد بود؛ همچنین علاوه بر پتانسیل بالا برای اشتغال، نیاز به سرمایه اولیه اندک دارد.

باید به حوزه محتوا بیشتر بپردازیم و روابط بین تولیدکننده و سرویس‌دهنده مشخص ‌شود، ضمن اینکه به دلیل اینکه این حوزه، حوزه جدیدی است، به استفاده از تجارب دیگر کشورها نیاز داریم.

از آن جایی که پایه اصلی شبکه ملی اطلاعات، بحث محتوا است، اعتقاد ما این است که با راه‌اندازی این شبکه‌، بازار تولید محتوا رونق خواهد گرفت.

با توجه به فرابخشی ‌حوزه تولید محتوی، به هماهنگی با بسیاری بخش‌ها نیاز است.

ضمن اینکه در بخش خدمات در شبکه ملی اطلاعات، ماتریس مسئولیت‌‌ها در حال مشخص شدن است.

یکی دیگر از موضوعات مهم در تولید محتوا، ابزارهای تولید محتوا است که باید در اختیار تولیدکننده قرار گیرند تا بتواند ایجاد اشتغال کنند.

لازمه اینکه تولیدکنندگان بتوانند در کنار هم قرار گیرند و مجموعه‌های بزرگ تر را برای اجرای پروژه‌های بزرگ‌تر ایجاد کنند، ایجاد سندیکاها است.

در بند الف ماده 46 قانون برنامه پنجم، موضوع حمایت از صنعت فناوری اطلاعات نیز مطرح شده که آیین‌نامه اجرایی آن، نیز آماده است.

امیدواریم با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بتوان تولید محتوا را گسترش داد و به سطح قابل قبولی از تولید محتوای جهانی رساند.

 
جمعه 5 خرداد 1391برچسب:, :: 18:6 :: نويسنده : علی علیکرمی
 
پنج شنبه 21 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 17:22 :: نويسنده : علی علیکرمی

 

آلمان

حق آزادي انديشه ،وجدان و مذهب

نگرانی مقامات آلمانی از توزیع قرآن در این کشور (نیویورک تایمز)

به نوشته روزنامه نیویورک تایمز توزیع رایگان میلیونها نسخه قرآن از سوی یک گروه بنیادگرای اسلامی درآلمان، سوئیس و اتریش موجب تحریک احساسات ضداسلامی و باعث نگرانی مقامات این کشورها شده است.  مقامات سیاسی میگویند، این گروه با استفاده از توزیع قرآن قصد جلب افراد افراطی را دارند.

نیویورک تایمز می‌افزاید، این اقدام هیچ منع قانونی ندارد ولی اداره امنیت داخلی آلمان پیرامون توزیع قرآن توسط گروه اسلام‌گرای سلفی در آلمان هشدار داده است.  مبتکر توزیع قرآن یک فلسطینی بنام ابراهیم ابوناجی ساکن شهر کلن است که گفته میشود افکار گروه سلفیها را ترویج میکند.

به نوشته این نشریه، توزیع رایگان نسخ قرآن کریم موجی از واکنشها را در آلمان به همراه داشته است.  سخنگوی اداره امنیت داخلی آلمان گفته است این اقدام جنبه تبلیغاتی برای سلفیها دارد، آنها در پی عضوگیری هستند و از توزیع قرآن بعنوان ابزاری برای رسیدن به هدفهایشان استفاده می کنند.  اما یک استاد دانشگاه درآلمان میگوید، افراطیون بخش کوچکی از جامعه مسلمانان آلمان هستند و نباید همه مسلمانان را سلفی فرض کرد.  و لذا سیاستمداران مسئولیت مهمی برعهده دارند تا این واقعیت را درجامعه جا بیندازند که آلمان اکنون به یک جامعه مهاجر تبدیل شده است. البته بنظر میرسد که مقامات دراین مأموریت خود با شکست مواجه شده‌اند.

ايالات متحده آمريكا

با افزايش جرايم جنسي در ارتش آمريكا وزير دفاع آمريكا لايحه جديدي براي مقابله با جرايم جنسي ارائه داد.

 29/01/1391
"لئون پانه تا" وزير دفاع آمريكا در پي افزايش جرايم جنسي درارتش اين كشور لايحه اي جديد را به قانونگذاران در"كاپيتال هيل" واشنگتن بمنظور برخورد با اين معضل ارائه داد.
 خبرگزاري رويترز روز سه شنبه گزارش داد ميزان جرايم جنسي كه از سوي پنتاگون اعلام شده ، نشان دهنده رشد يك درصدي از سال 2010 تا سال 2011 ميلادي و ميزان كاهش گزارش و برخورد با اين معضل است.

برپايه اين گزارش جرايم تجاوز جنسي در ارتش آمريكا در سال 2010 ميلادي 3هزارو 158مورد گزارش شده كه اين رقم رابا رشد يك درصدي در سال 2011 ميلادي به 3هزار و 192فقره جنايت جنسي درميان ارتشيان آمريكايي افزايش داشته است.

درهمين حال ميزان گزارش جرايم جنسي درميان ارتش آمريكا به مقامات مافوق طي اين مدت با 23 درصد كاهش مواجه بوده است ، برگزاري دادگاه نظامي براي ارتكاب به اين جرم 8درصد بين سال 2010 تا 2011 ميلادي افت نشان مي دهد.

رويترز گزارش داد، پانه تا كه جمعه گذشته اقدام به ارائه لايحه سخت گيري در برخورد با جرايم جنسي درارتش آمريكا نموده ، خواستار رسيدگي و ارائه گزارش اين گونه جرايم به رده هاي بالاتر سلسله مراتب نظامي تا حد يك سرهنگ ارتش كه قدرت دستور تشكيل يك دادگاه نظامي را دارد ، شده است.

پانه تا دراين مورد اظهار داشت: مهم ترين مطلب اين است كه بتوانيم مرتكب به اين جرم را تحت پيگرد قرار دهيم."چنانچه بتوان اين كار را انجام داد ، آنگاه مي توانيم با اين قضيه برخورد كنيم".

وزيردفاع آمريكا خاطر نشان كرد ، اين معضلي نيست كه خواسته باشيم از آن در داخل ارتش آمريكا چشم پوشي كرده و اغماض كنيم.درهمين حال ژنرال "مارتين دمپسي " رئيس ستاد مشترك ارتش آمريكا با حمايت از طرح ارائه شده از سوي وزير دفاع اين كشور گفت: جرايم تجاوز جنسي حرفه كاري در ارتش آمريكا را خدشه دار نموده است.
دمپسي افزود: اين حرفه بر اعتماد بنا نهاده شده كه اين جرم بخصوص، اين اعتماد را به تباهي كشانده است.

بنابرطرح پيشنهادي وزير دفاع آمريكا ، واحدي تحت نام "يگان قربانيان" در هر رسته از ارتش آمريكا براي رسيدگي به جرايمي كه دراين زمينه روي مي دهد، تشكيل مي گردد.
اقدام وزير دفاع آمريكا پس از گذشت سال ها براي مقابله با رفتارهاي سوء اخلاقي درارتش اين كشور درحالي صورت مي گيرد كه خبر رسوايي اخلاقي يك گروه از ماموران سرويس مخفي آمريكا در شهر "كارتخنا" محل برگزاري سران كشورهاي قاره آمريكا كه به مظور تامين امنيت باراك اوباما اعزام شده بودند، در تمامي رسانه هاي بين المللي انعكاس يافت.

اين تيم با يك تيم جديدامنيتي از سوي سرويس مخفي آمريكا جايگزين شد.
كارشناسان نقطه ضعف اخلاقي ماموران امنيتي آمريكا را زنگ خطري براي ترور شدن رييس جمهوري اين كشور عنوان كردند.

بحرين

حق برخورداري از محاكمه عادلانه

كارشناسان مستقل سازمان ملل رهايي مدافع حقوق بشر زنداني شده در بحرين را خواستار شدند.

  13 آوريل 2012- به نقل از مركز خبري سازمان ملل

چهار كارشناس مستقل حقوق بشر سازمان ملل از مقامات بحريني خواستار آزادي سريع مدافع حقوق بشر كه توسط دادگاه نظامي به حبس ابد به اتهام تروريسم محكوم شده بود  شدند.

گزارشگر ويژه در مصاحبه مطبوعاتي مشترك گفت : دادگاه امنيت ملي بحرين كه دادگاهي نظامي است در 22 ژوئن سال گذشته پس از محاكمه آقاي

Abdulhadi Al-khawaja همراه با 20 نفر ديگر از مدافعان حقوق بشر حكم حبس ابد او را صادر كرد .

آقاي Al – khawajaاز 8 فوريه در اعتصاب غذا به سر مي برد ، علي رغم آگاهي مقامات بحريني از گزارشات و عكس هايي كه وضعيت ضعيف و نامساعد او را نشان مي دهند، دادگاه در سپتامبر 2011 در خواست تجديد نظر از حكم او را رد كرد.

Margaret Sekaggya  ،گزارش گر مدافعان حقوق بشر گفت : من به شدت نگران هستم كه محاكمه و حكم آقاي Al-khawaja  در ارتباط با فعاليت مشروعش براي ترويج حقوق بشر در بحرين مي باشد . اين پرونده به طور غم انگيزي سمبل رفتار كلي با مدافعان حقوق بشر در بحرين مي باشد.

Maina  Kiai  -گزارشگر ويژه در مورد حق آزادي اجتماعات و تشكلات  -نگراني هاي مشابهي را در ارتباط با فعاليت هاي حقوق بشري آقاي Al-khawaja در چارچوب اعتراضات  جاري در بحرين بيان كرد .

آقاي Kiai  گفت : محدوديت هاي حق تجمعات مسالمت آميز بر اساس امنيت ملي نبايد فعاليت هاي مشروع مدافعان و فعالان حقوق بشر را سركوب كند.

Gabriela Knaul  -گزارشگر ويژه در خصوص استقلال قضات و وكلا - نگراني عميق خود را در مورد محاكمه آقاي Al-khawaja و ديگر مدافعان حقوق بشري كه توسط دادگاه نظامي محاكمه شدند علي رغم اين حقيقت كه آنها غير نظامي بودند ابراز كرد .    

اين گزارشگران حقوق بشر گفتند كه در اين محاكمات اعترافات اجباري و تحت شكنجه كه مغاير با حقوق بين الملل است مشاهده مي شود.

 گزارشگر ويژه در خصوص شكنجه گفت: حكومت بحرين در اتخاذ اقدامات ضروري براي تضمين تماميت جسماني و رواني آقايAl-khawaja مطابق حداقل استانداردهاي قواعد رفتار با زندانيان كوتاهي و قصور كرده است.

آنها حكومت بحرين را دعوت كردند به طور جدي پيشنهاد دانمارك را براي انتقال آقاي Al-khawaja شهروند دو تابعيت به منظور درمان هاي پزشكي به دانمارك بر اساس دلايل بشردوستانه شهروندي از سوي دو كشور بررسي كند.

كارشناسان مستقل يا گزارشگران ويژه مستقر در ژنو كه به وسيله شوراي حقوق بشر منصوب شده اند براي بررسي و گزارش وضعيت كشورها و موضوعات خاص حقوق بشري منصوب شده اند . اين موقعيت ها افتخاري هستند و اين كارشناسان كارمند سازمان ملل نيستند و براي انجام كارشان دستمزدي دريافت نمي كنند.  

فرانسه

حقوق اقليت ها

يك رهبر مسلمانان فرانسه از اين كشور اخراج شد

29/1 /91
در پي خودداري دستگاه قضايي فرانسه از لغو حكم اخراج يكي از رهبران مسلمانان اين كشور كه الجزايري تبار است، روز سه شنبه اعلام شد كه بازگشت وي به فرانسه امكان پذير نخواهد بود.

روزنامه فرانسوي "لو فيگارو " نوشت كه به رغم ناتواني دادگاه در اثبات اتهام "افراط گرايي " بر ضد "علي بالحداد" رهبر مسلمان الجزايري تبار در فرانسه ، دستگاه قضايي اين كشور حاضر نشد حكم بازگشت وي را صادر كند.

بالحداد 44 ساله از 20 سال پيش در فرانسه زندگي مي كند و آخرين مجوز اقامت قانوني وي تا سال 2019 ميلادي اعتبار دارد.او روز 14 فروردين ماه پس از آنكه دولت فرانسه در پي قتل چند يهودي توسط جواني به نام "محمد مراح" تدابير سختگيرانه اي را بر ضد مسلمانان آغاز كرد ، در چارچوب اين اقدامات بازداشت و به الجزاير بازگردانده شد.
"كلود گئان" وزير كشور فرانسه تصميم به اخراج بالحداد را با "محكوميت وي در ماجراي حمله مراكش در سال 1994 ميلادي " توجيه كرد در حاليكه بنا بر گزارشها، اين اتهام به شدت از سوي متهم رد مي شود.

لوفيگارو با بيان اين كه نماينده وزير كشور فرانسه در دادگاه بالحداد حضور داشت افزود : اين نماينده ضمن اشتباه دانستن مورد ياد شده در بيانيه ، آن را " تاسف بار " ارزيابي كرد .

" اريك پلوويه " وكيل بالحداد ، تصميم دادگاه را " اقدامي برا ي بهره برداري سياسي " خواند و اعلام كرد كه نزد " شوراي دولتي " بعنوان بالاترين دادگاه اداري فرانسه ، تقاضاي فرجام خواهد كرد .

وي همچنين تاكيد كرد كه با توجه به جو ضد اسلام و ترويج اسلام هراسي در فرانسه ، گئان اطلاعات اشتباه در اختيار مطبوعات مي گذارد .اين وكيل كه تصميم دارد اتهام " افترا به موكل خود را عليه وزير كشور فرانسه مطرح كند ، اقدام گئان را تحت تاثير جو انتخاباتي و اقدامي تحريك آميز توصيف كرده است.پلوويه با تمسخر دستگاه قضايي فرانسه افزود: رفت و آمد موكل من به يك ساندويچي حلال ، نقض آشكار نظم عمومي محسوب شده است.

نروژ

حقوق بازداشت شدگان

هفت فقره فوت در زندان هاو سلول هاي انفرادي نروژ از سال 2005  تا سال 2011

طبق گزارشات روزنامه پر تيراژ VG هفت فقره فوت بازداشت شدگان در زندان هاي انفرادي اين كشور  طي سالهاي 2005 تا 2011 ناشي از عدم ارائه مراقبت بهنگام و مناسب اتفاق افتاده است.

بر اساس گزارشات روزنامه مذكور تمام اين افراد كه در زندان هاي نروژ جان خود را از دست داده اند در حالت عادي نبوده و در سلولهاي انفرادي زنداني بوده اند . همه اين افراد در سلولها مورد مراقبت قرار نگرفته و رسيدگي كامل به آنها  صورت نگرفته است .

 تيم پزشكي شهرستان Hordaland نيز اين را تائيد كرد كه تمام كسانيكه در  حبس و سلولهاي انفرادي جان خود را از دست داده اند در حالت عادي نبودند . در چنين حالتي هيچ كس نمي تواند بخوبي از خود مراقبت كرده و مانع ايست قلبي و يا ديگر عواملف مرگ شود . اينگونه افراد به جاي حبس انفرادي  بايد در مراكز درماني و بهداشتي نگهداري شوند .

آخرين فردي كه امسال در حبس و سلول انفرادي جان خود را از دست داد خانم Solveig    بود كه دوبار به اورژانس منطقه مراجعه نمود و مورد آزمايش قرار گرفت ولي با اين حال به او رسيدگي كامل نشد و وضعيت حاد او ناديده گرفته شد .او را تحويل پليس دادند و درسلول انفرادي بازداشت كردند . صبح فرداي آن روز پليس او را در سلولش مرده يافت .